torstaina, huhtikuuta 14, 2011

Opiskelua ja äänen antamista


Olen ollut ahkera ja perehtynyt vaalitentteihin, tehnyt tosi monta vaalikonetta ja kuunnellut radiosta ehdokkaitten sanomisia. Luulisi olevan helppo valita ehdokas. Väärin luultu. Kaikki ehdokkaat ovat jostain täysin eri kannalla kuin minä. Minä ihan oikeasti kuitenkin haluan äänestää, enkä kuulu nukkuvaan porukkaan. Blaa blaa vanha vitsi, mutta en hyväksy asioista nurisemista, jos ei ole edes yrittänyt itse omalla äänellään ottaa kantaa.

  No minä kuitenkin olin ihan ulalla ja alkoi jo herne olla syvällä sieraimissa. Tein sitten metsästäjien vaalikoneen ja marssin antamaan ääneni ennakkoon kaupungintalolle. Ehdokas oli parista asiasta ihan muualla kun minä, mutta montaa minulle tärkeää kantaa haluaisi ajaa eteenpäin.
  Ääni annettu, tehtävä suoritettu. Huh. Sunnuntaina sitten jännätään tuloksia. Kaipaisin muutoksia.
Kovin on jo paljasta.


Löytyi mieletön jääputous!


  Etäopiskelu takkuilee. Olisi paljon parempaakin (mukavampaa) tekemistä, kun istua sisällä nenä kiinni tenttimateriaalissa. On kevät. Pitää seurata luonnon muutoksia. Pitää laittaa puutarha vastaanottamaan kesä. Täytyy tutustua uusiin lintulajeihin ruokintapaikalla. On käytävä metsässä tarkastamassa lumitilanne ja kuuntelemassa teerien kukkoilua.    Mutta joo, tänään on pakko tarttua toimeen edes vähän. On opeteltava tähtikuviot, koppakuoriaiset, perhoset, kimalaiset sun muut selkärangattomat ja opittava tunnistamaan metsätuhot ja niiden aiheuttajat. Ensi viikolla on tentit ja seinäkiipeilyn peruskurssi. Ja minulla on tikku kynnen alla.

1 kommentti:

  1. Minä olen tehnyt vain yhden vaalikoneen, mutta taidan jo tietää. En ehtinyt ennakkoon äänestämään, joten täytyy mennä sunnuntaina. No, sehän on omalla tavallaan juhlavaa. Nyt on uusi äänestyspaikkakin, kun muutettiin.

    VastaaPoista