lauantaina, tammikuuta 03, 2009


Tänään...
olin täynnä virtaa heti aamusta. Johtuu varmaan siitäkin, että menin ennen puolta yötä eilen nukkumaan. 9 tuntia unta on hyväksi, ainakin minulle. Ihmeellinen olo tästä tipattomasta tammikuusta tulee, kun voi lauantaiaamuna olla tehokkaana hommissa...
Minulla on paljon pakkomielteitä. Yksi on se, etten voi syödä aamupalaa ennenkuin keittiö on täysin siisti. Normiaamuni siis alkaa sillä, että tyhjennän astianpesukoneen ja täytän sen, pyyhin tasot ja laitan sitten kahvit+aamupuurot tulemaan. Tänään myös kokeilin uutta kikkaa hyödyntää jäljelle jäänyttä kasviskeittoa. Tai oikeastaan se oli soseutettua linssisoppaa. Tein siitä rieskoja. Vähän niinku perunarieskoja, mutta ei peruna. Yksinkertaista! Keittoon pari munaa, voisulaa, kaurahiutaleita ja jauhoja. Kaulin ohuiksi litteiksi ympyräisiksi ja tökin haarukalla koloja. Lämpöä 270 ja aikaa noin 10 min. Ja voi että tuli hyviä!
Olen kamala vilukissa. Maalle muuttaminen on saanut minut käyttämään jatkuvasti villasukkia ja paksuja vaatteita. Yöllä on vanha kunnon flanellipyjama vakiovaruste. Vanhassa talossa asumisesta olin haaveillut aina, joten pieni viluisuus ei tunnu yhtään pahalta. Puita vaan leivinuuniin niin taas tarkenee.
Tästä vuodesta on pakko tulla hyvä. Minulla tulee olemaan enemmän aikaa omille harrastuksille, koska lapset menevät vihdoinkin hoitoon. Oma rauha ja hiljaisuus ovat enemmän kuin tervetulleita minun elämään!!! Minulla tulee olemaan mahdollisuuksia olla yksin kotona monta tuntia päivässä. Joillekkin se ei kovin ihmeelliseltä kuulosta, mutta minulle se on aika omituista. Edellisessä asunnossa asuttiin yli kaksi vuotta, enkä sinä aikana ollut kertaakaan yksin kotona. Repikää siitä.
Nyt alan töihin. Olen kuvannut liinoja ja verhoja aimo läjän ja ilmoitan niitä nettiin myyntiin. Vihaan silittämistä. Eilen illalla kuitenkin sorruin siihen hommaan, kun kaikki verhot ja liinat piti silittää...aargh! Onneksi taustalla soi hyvä musiikki, ei tuntunut ihan niin puuduttavalta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti