torstaina, huhtikuuta 24, 2014

Herkkuja korikaupalla

Ostin (lue: sain mieheltä etukäteiseksi synttärilahjaksi) lenkkarit. Olen herännyt kuudelta lenkille, että olen seiskalta kotona herättämässä lapset kouluun. Lenkin päälle juon puoli litraa mahlaa. Aika luksus palautumisjuoma!

Ei mikään pääsiäispupukori vaan hippikori!
Vuohenputkia on jo syöty vaikka kuinka. Olen kokeillut kaikkia uusia ohjeita, muunnellut vanhoja ja kehitellyt kokonaan uusia. Parhaimpia tämän kevään kokeiluja ovat olleet vuohenputkileipä ja leivälle laitettava mönjä (raejuustoa, vuohenputkia, oliiviöljyä, suolaa+pippuria tehosekoittimessa sekasin). Leipiin olen laittanut nopeasti kuumassa vedessä pehmitettyä vuohenputkea ihan reilusti. Vuokaleivät tulevat erityisen meheviksi.

Yhden verkkoreissun saalis.
Kalastamaankin on jo ehditty ja on päästy herkuttelemaan savuahvenilla ja tuoreilla kuhafileillä. Haukiakin on tullut, kutuaika on nyt parhaimmillaan. Tein haukinokkospullia, oli todella hyviä!


Nokkosvauvoja.

Pari haukea jauhoin.

Osan pullista kieritin seesaminsiemenissä.

Yllätys oli se, että lapset tykkäs ihan hulluna!

Voikukanlehtiä omatekoisella ruisleivällä + villiteetä tuoreista rikkaruohoista.
 

6 kommenttia:

  1. Oi mitä herkkuja... Täällä ei vielä muuta vihreää ole kuin yksi kateellinen lukija :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä se vielä vihertyy muuallakin. Täällä nostaa nyt horsmat päätään, muutaman olen jo maistanut.

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Nää hippiasiat on otettava vähän pilke silmäkulmassa. Muuten ihmiset alkaa pitää pimahtaneena. Nimittelen itseäni yleisesti hipiksi, olen hippeilyn ytimessä tai hipistelen. Sitten kaikkia yleensä naurattaa ja rikkaruohojen syöminenkin muuttuu hyväksytyksi harrastukseksi. Eivät vaan polot tajua että oon ihan tosissaan ja saan hirveesti hyviä asioita luonnosta ihan ilmaseks.

      Poista
  3. Kalapullapellillinen on kuin taideteos :)

    VastaaPoista