maanantaina, tammikuuta 28, 2013

Vaihtotalous

Olemme villasukkien suurkuluttajaperhe. Etenkin aikuiset. En ole yli vuoteen-puoleentoista käyttänyt tavallisia sukkia. Jalkani ovat voineet tosi hyvin sen jälkeen, ei ole tarvinnut vuolla juustoa saunareissuilla.

Nyt kun kuhaa alkoi tulemaan, annamme sitä anopille villasukkia vastaan. Minulla ei vieläkään suju sukkien neulominen kovin hienosti, joten tämä on loistava järjestely.

Viimeksi verkossa oli 8 kuhaa! Ennätysmäärä, reilu 10 kiloa ruokaa. 
Ihan hullua.
   

2 kommenttia:

  1. Minulla alkaa olla noiden villasukkien kanssa sama juttu, siis siinä asiassa, ettei enää muut sukat kelpaa. Ovat kuin varpaiden jatke. Unikin tulee illalla lempeämmin, kun on villasukat jalassa.

    Voin kuvitella tunteen, kun köpöttelee verkoilta kotiin kalasaaliin kanssa. Jos aikaa ja vaivaa ei rupea rahaksi laskemaan, niin ihan ilmaista ruokaa ja vielä siitä paremmasta päästä.

    Yhtenä päivänä olisi marketista saanut lohifilettä 3,60/kilo. Kun minulla on sellainen ajatus, että kala syödään tuoreena, en voinut ostaa kalaa sen takia, että oli pakattu 8(!) päivää aikaisemmin, pyydetty varmaan kolmisen päivää sitä ennen, koska oli Norjasta kuskattu ja Suomessa pakattu.

    VastaaPoista
  2. Oi mikä saalis! On herkkua.
    Olen myös villasukankuluttaja. Jo edesmennyt anoppi kutoi joka joulu lahjaksi sukat. En ehtinyt kuluttaa yhtä sukkaparia vuoden aikana, joten minulla on odottamassa muutama sukkapari paketissa.

    VastaaPoista