maanantaina, helmikuuta 16, 2009


Antiikkia antiikkia

S
inne se taas mies lähti, kolmeks päivää kaupunkiin hommiin. Aurinko paistaa ja olis ihana hiihtokeli, mutta ei oikein onnistu Ukon ja Alman kanssa kunnon lenkki. Lauantaina kävin Adan kanssa hiihtämässä noin 8km. En ollu hiihtäny seitsemään vuoteen. Se oli tosi mukavaa. Hiihdettiin rauhallista vauhtia, katseltiin maisemia ja nautittiin raikkaasta talvisäästä. Seuraavana päivänä oli kyllä paikat kipeinä, sen verran vähänlaisesti on tullu liikuntaa harrastettua viimeaikoina...
Haluaisin
saada paikat järjestykseen. Siis kaikki lipastot ja laatikot ja kaapit ja hyllyt. En kestä sitä, että aina kun tarvitsee jotain (vaikka ruuvimeisseliä), pitää ensin puoli tuntia etsiä. Sitten jo unohtaa mitä piti tehdä. Minun unelmamaailmassa joka tavara olisi sille tarkoitetussa paikassa. Olen ollut aikuisikäni siisteyden ystävä, mutta mies ja lapset ovat kaikkea muuta! Mielestäni minua on jo tarpeeksi monta vuotta rankaistu sekasotkulla, nyt alkaisi olla jo miehen vuoro luopua sotkuisesta elämäntyylistä.
Olin suunnitellut suursiivousta ennen lasten surkuhupaisaa päivähoitokokeilua. Olisin yhden viikon lajitellut tavaraa ja järjestellyt silläaikaa, kun lapset on hoidossa. Ketuiks män. Aikalailla vaikeampi homma pienten avustuksella, nehän innostuu joka ruuvista ja mutterista kun hullut puurosta, ja haluaa saada leikkiä kaikella mikä ei oikeesti oo leikkimistä varten.
Minä ootan kesää jo ihan haltioissani. Tulis jo! Nyt kun aurinko paistaa, kuuluu linnunlaulua ja on pidemmät päivät, alkaa jo mieli olla väkisin kesässä. Minulla on hurjasti suunnitelmia.
Aion laittaa ison ison kasvimaan ja perunahalmeen. Rakennan aidan ympärille, koska täällä on hirveesti jäniksiä. Sitten laitan pari kukkapenkkiä ja yrttimaan. Kaikki lajikkeet yrtti- ja kasvimaahan olen jo miettinyt. Kukkapenkkeihin saan äidiltä perennoja, sillä on ehkä hienoimmat kukkaistutukset.
Sitten aion kesällä rapsutella maaleja vanhoista huonekaluista ulkona. Saa samalla aurinkoa (ensi kesänä paistaa aurinko joka päivä!) ja voi olla tehokas. En osaa maata auringossa, en vaan pysty siihen. En ole sellaista tyyppiä. Minun on pakko koko ajan tehdä jotain hyödyllistä, edes nyppiä rikkaruohoja jostain. En pystyisi viettämään lomaa makaamalla aurinkorannalla.
Kesä kesä kesä. Tule jo, vaikka minun mieliks. Haluaisin niin kovasti jo päästä heittämään uistinta kaislikkoon.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti